Saturday, November 17, 2012

Novi početak


Kraj leta i početak nove školske godine je meni, sada već svršenom studentu, doneo pregršt novina. Mališani su, kao i svake jeseni, pošli u školu, gde je ponovo otpočelo željno iščekivano druženje sa drugarima, učenje, kao i mnoštvo drugih korisnih stvari. Ali kakve to sada ima veze sa mnom, pitate se -  pa ona je odavno završila svoju školu! To je tačno, ali sam upravo ovog leta dobila mogućnost da se u nju vratim i na neki način ponovo proživim sve te slatke školske dane. Ovoga puta, na moju veliku radost, činim to sa mojim novim Melodium drugarima. 

Bila sam neizmerno srećna što sam toliko brzo dobila priliku da se pridružim deci iz Melodiuma u njihovim aktivnostima. Sviranje, pevanje, pokreti uz muziku, sve su to sa metodološke strane sjajno osmišljene i deci dopadljive aktivnosti koje će i onim najmlađima omogućiti da se prepuste čarima muzike, da je iznad svega zavole i razumeju. I kada kažem muzika, zaista mislim na onu pravu, kvalitetnu, umetničku muziku, bilo da je u pitanju tradicionana pesmica iz nekog dalekog kraja sveta ili taktovi neke od najpoznatijih simfonija i uvertira. Blagodeti koje će dete dobiti slušanjem takvih dela trajaće do kraja života.

Sa zadovoljstvom, ali moram priznati i sa malom dozom treme sam pratila, kako Sandrine, tako i Jovanine časove i nadala se da će me deca brzo prihvatiti. Ono što sam znala u teoriji sada sam potvrdila i u praksi - dete se ne može prevariti. Stoga nisam ni imala nameru da pokušam da se predstavim u nekom drugačijem svetlu, već sam od samog početka nastojala da budem iskrena, otvorena i budem ono što jesam. Na časovima sam imala priliku da sagledam muzičke aktivnosti, kako iz perspektive deteta, tako i iz perspektive nastavnika. Činjenica je da je potrebna velika enegrija za održavanje pažnje i dece i roditelja, jer u grupama sa najmlađima je neophodno aktivno učešće odraslih osoba. To nije nikakav problem kada ugledate rezultate rada: osmeh na licima dece, kada čujete i izvan učionice taktove nekih od deci omiljenih pesmica i kada vidite sa kakvom željom i radošću ona dolaze na svoje časove muzike. Za sve to potrebna je najpre ljubav i predanost nastavnika, što mora da se nosi u sebi, i naravno, da se usavršava godinama. Iskustvo pomaže da se na što bolji i kvalitetniji način ulepša život mališanima i da se roditelji podsete kako da se, zajedno sa svojom decom, raduju malim stvarima.  


Nastava klavira je potpuno drugačije iskustvo budući da je individualna. Iako je zadatak jednako odgovoran, mnogo je lakše usresrediti se na podučavanje i posvetiti punu pažnju jednom učeniku. U tom procesu nastavnik ima više vremena da se upozna sa svakim detetom pojedinačno te su i rezultati rada očigledniji. No, bez obzira da li je nastava grupna ili individualna, svaki nastavnik Melodiuma nastoji da  svakom detetu pruži jednak značaj i posveti vreme. Zaista, svi oni i jesu bitni u kreiranju tih čudesnih trenutaka uz pokret i, naravno, muziku.

Svakako ću da nastojim da svoje, još uvek kratko iskustvo, nadomestim velikom količinom ljubavi, energije i posvećenosti svakom detetu. I naravno, da se ugledam na moje starije koleginice, jer je uspeh onda zagarantovan.