Friday, January 25, 2013

Nastavnik gitare u maloj školi sa velikim srcem


Prošlo je već četiri meseca od kako sam postao član Melodiuma, male škole sa velikim srcem. Proveo sam godinu dana u inostranstvu i imao neverovatnu sreću da odmah po povratku dobijem mesto nastavnika gitare, i mogućnost da sa učenicima raznih uzrasta podelim radost bavljenja muzikom. Prvi osećaj koji sam imao kada sam ušao u školu је ono što je i danas moja stvarnost, pozitivno okruženje puno želje da unese muziku u svačije živote.


Moje dosadašnje iskustvo kao nastavnika gitare bilo je drugačije i pod veoma različitim okolnostima. U inostranstvu su učenici dobri, ali ipak ne toliko talentovani kao oni sa kojima sada radim. Tek po povratku, radeći sa ovdašnjom decom, shvatio sam i koliko je fascinantno muzičko nasleđe na ovim prostorima. Uprkos tome što je Srbija siromašna zemlja, ima ogroman umetnički potencijal i osetljivost na umetnost uopšte. 
Muzika je univerzalni jezik koji deca znaju da cene, te sa svojim učenicima svakodnevno radim na njegovom savladavanju. Na časovima pokušavamo da obuhvatimo sve muzičke žanrove, proširimo muzički univerzum i kroz dobro poznate kompozicije savladamo kompleksne tehničke probleme instrumenta. Instrumentalna nastava je individualna, a samim tim i prisnija od grupne, pa omogućava bližu i kvalitetniju komunikaciju između nastavnika i učenika. 

Takođe,veoma je važna uloga roditelja, jer oni su naša podrška kod kuće. Dete koje proučava muziku ima obavezu više, te pored redovnih školskih aktivnosti  treba da posveti vreme svom instrumentu. Veoma je uzbudljivo videti da moji učenici vole gitaru i da, pored brojnih obaveza, ipak nađu vremena da vežbaju.  

Starosna granica u učenju muzike gotovo da ne postoji, jer, iako je većina učenika školskog uzrasta, i odrasli koji imaju strast za učenjem muzike mogu da krenu na časove. Nikad nije kasno započeti nešto što zaista želite da uradite. Podučavao sam nekoliko odraslih učenika i oni su bili u stanju da u velikoj meri napreduju za kratko vreme.

Za sve ovo vreme koje sam proveo kao nastavnik, otkrio sam koliko volim svoj posao. Za mene je privlilegija sto imam priliku da delim znanje sa učenicima. Moji đaci su više od običnih učenika za mene, oni su postali deo mog života. Svaki od njih je poseban na svoj način, što mi daje mogućnost da svakom od njih pristupim drugačije, isprobam različite nastavne metode i kontinuirano poboljšavam kvalitet nastave. 

Zato bih želeo da se zahvalim svim svojim učenicima jer uz njih svakog dana naučim nešto novo.

No comments:

Post a Comment