Friday, February 15, 2013

Muzika za Dan zaljubljenih

Sinoć smo imali simpatičan nastup na SPENS-u. Povod za slavlje je bio Dan zaljubljenih, koji je veoma popularan u zapadnom svetu a odnedavno se obeležava i kod nas. 

Muzika za decu se obično ne piše u okviru ljubavne tematike, u onoj formi u kojoj je odrasli poimaju, tako da je bilo vrlo teško odabrati repertoar za tu priliku. Naravno, deca osećaju i shvataju ljubav, ali je ona prvenstveno usmerena ka najbližoj porodici - roditeljima, a zatim sestrama, braći, bakama, dekama i ostaloj familiji. Deca vole svoje drugare, vaspitačice i druge ljude koji se o njima brinu i sa njima provode kvalitetno vreme. Deca vole i životinje, kao i prirodu, vole da se igraju, otkrivaju, istražuju i uče o svetu koji ih okružuje


Stoga smo rešili da taj nastup, repertoarski, prilagodimo dečjim interesovanjima i pesmama koje oni vole. Otvorile su ga Teodora i Lenka, naše devojčice koje već duži niz godina uče vokalnu tehniku. One su sada na zavidnom pevačkom nivou, a to su i pokazale izvodeći veoma zahtevnu pesmu "The One That Got Away", koja je poznata u izvođenju Katy Perry. Moram priznati da tu pesmu nisam poznavala dok mi je one nisu pustile, te da sam, kao njihova nastavnica, time proširila sopstvene vidike. Iznenađena sam dobrim izborom koje su same napravile, te veoma zadovoljna interpretacijom vokalnog aranžmana koji sam im raspisala. Tom izvođenju je nedostajala Jovana, moja treća učenica iz grupe starijih vokalnih solistkinja, koja se, na žalost, razbolela dan pred nastup. Preuzela sam njenu deonicu da bi harmonski aranžman ostao celovit, ali će svakako biti još nastupa na kojima će se i Jovana okušati u toj pesmi.

Druga kompozicija koju smo čuli je bila "Devojko mala", antologijski evergrin koji je komponovao Darko Kraljić za film "Ljubav i moda", a kasnije je pesmu obradio VIS "Idoli". Poznatu temu je na električnoj gitari izveo Maksim, u pratnji profesora Miloša.   

 

Zatim, na scenu su stupili naši klinci sa multikulturalnim programom. Prva pesma, "Sarasponda", je iz Holandije. Tu pesmu sam otkrila pre više od deset godina, kada sam radila sa decom iz različitih delova sveta u internacionalnoj školi u Bangkoku. Već tada mi je bilo jasno da se deci, generalno, sviđa ta pesma, jer je veoma melodična, sa tekstom koji je lak za učenje bez obzira na maternji jezik deteta. Ovom izvođenju smo dodali specijalne ritmičke efekte: tapšanje, udarce nogama, lupkanje kolena, bubnjeve (Mihajlo, Igor, Lana i Nemanja) i zvono (Katarina). Srednji deo pesme je vrlo interesantan jer se izvodi na instrumentu kazu, koji su ovog puta svirale Nađa i Katarina.
 
 

Treća pesma, "Zoo San" je bila najkraća, a najslađa, jer ju je, kao solista, predvodila naša najmlađa učesnica tog dana, Lana. Ona ima izuzetne muzičke sposobnosti te smo joj sa punim poverenjem prepustili solističku deonicu koja nije laka. Sa opsegom preko oktave, Lana je iznela pesmu na japanskom jeziku kao profesionalac, a drugari su je nastavili na srpskom jeziku, kao što možete videti i čuti.  
Četvrta pesma, "Gong Xi" (izgovara se Gong Ši) koju smo tog dana otpevali je iz Kine. Deca i vokalne solistkinje Jovana i Iva su je divno otpevali, sa delom teksta na mandarinskom jeziku (jedan od tri zvanična jezika u Kini) poželevši nam time sreću u nastupajućoj godini. Ta pesma se obično peva za kinesku Novu godinu, koja se upravo slavi u februaru, pre početka proleća. Nju sam takođe naučila u Bangkoku, od mame moje učenice, Kineskinje, koja mi je pokazala tačan izgovor teksta.

Program grupe najmlađih je završen pesmom "Pozdrav sa Tajlanda", koju sam napisala za jedan crnogorski dečji festival dok sam boravila u Aziji. Tekst solističkog dela pesme je obiman i primereniji je školskom uzrastu dece. I pored toga, Jovana i ja smo je odabrale za tu priliku jer smo primetile da se deci veoma dopada neobična instrumentalna postavka, razuđeniji ritmički oblici i poetičan tekst. Kao da se kroz note može osetiti šuškanje svile i lišća bambusa, fascinacija Kraljevinom i dobrim ljudima, očaranost belim slonovima i poljima pirinča. Bilo je predviđeno da Ana, koja je nešto starija i iskusnija, peva solo deonicu, ali se i ona razbolela. U poslednjem trenutku smo odlučile da solističku ulogu preuzmu Jana i Saša, koje su se u tome fantastično snašle.

Klinci su otišli sa scene, a ostale su vokalne solistkinje sa pesmom "Hajde da ludujemo ove noći", koju je davno izvodila Tajči, predstavljajući Jugoslaviju na Evroviziji 1990. godine. I u toj pesmi je trebalo da se, kao solista, pojavi još jedna moja učenica,Tamara, koja se - pogađate - razbolela! Teodora, Jovana i Iva su sjajno izvele pesmu i dobile veliki aplauz od publike.

Nastup smo zaključili onako kako smo počeli - upečatljivim izvođenjem naših najiskusnijih pevačica. Lenka i Teodora su nam otpevale "Sweet Dreams" , pesmu grupe "Eurythmics", jj   koja je poznata po pevačici fenomenalnog glasa, Anie Lenox, kao i tada progresivnom sintetizovanom zvuku kojeg je producirao David Stewart

To je, za kraj našeg nastupa, bilo lepo, vešto, interesantno i profesionalno urađeno.

No comments:

Post a Comment