Svi smo mi negde pročitali, čuli i duboko u svesti sačuvali informaciju da muzika povoljno utiče na sve aspekte života. Pomaže nam na polju emocija, te u nekim slučajevima pomaže kod zdravstvenih problema i utiče na brži oporavak. Znamo da muzika povoljno utiče i na razvoj dece, da može da promeni raspoloženje i stvori nove veze i sećanja. Ipak, zašto roditelji svoju decu šalju baš na časove klavira, gitare ili pevanja? U današnje vreme, kada postoji toliko vannastavnih aktivnosti za decu, pitanje je zašto se baš odlučiti za muziku. Šta je presudno za takav korak? Obzirom da sam nastavnica koja svakodnevno komunicira sa roditeljima i decom, iz ličnog iskustva ću pokušati da vam opišem kakav uticaj može sviranje klavira imati na decu.
Najviše volim što kod sviranja klavira u početku učenja nema nikakvih bolnih procesa, kao što je slučaj kod sviranja žičanih instrumenata. Za razliku od duvačkih instrumenata, ton se dobija jednostavnim pritiskanjem dirke, što uliva deci samopouzdanje i budi želju za sviranjem. Klavir je temperovan instrument te se preko njega najbolje savlada muzička teorija koja je veoma bitna za dalje muzičko razvijanje. Kada naučite da svirate klavir olakšano je učenje drugih instrumenata. U "Melodium"-u preporučujemo da deca polaskom u osnovnu školu (6-7 godina) krenu na časove, a nešto starijima preporučujemo gitaru. Klavir predstavlja odličnu osnovu za dalje muzičko razvijanje.
Raznovrsna naučna literatura mi je ukazala na to da se klavir kao instrument u mnogome ističe u odnosu na druge instrumente. Naravno, ovde ne želim da potcenim bilo koji instrument, već da ukažem na prednosti i lepote koje nudi klavir. Upućenijima je poznato istraživanje koje su sproveli dr Raušer (Univerzitet u Vinskosinu) i dr Šo (Univerzitet u Kaliforniji), koje se zasniva na vezi između inteligencije i muzike. Deca su bila podeljena na četiri grupe od kojih je prva svirala na klaviru/sintisajzeru, druga je išla na časove pevanja, treća imala časove na kompjuterima a četvrta grupa dece nije pohađala nikakvu dodatnu nastavu. Dobijeni su sledeći rezultati: deca koja su pohađala časove klavira/sintisajzera su za 34% bolje uradila postavljane zadatke i pokazala bolje snalaženje u prostorno - vremenskom rezonovanju. Sviranje instrumenta, konkretno klavira, je superiornije u odnosu na druge aktivnosti jer dramatično povećava apstraktno rezonovanje dece, što je kasnije od velike pomoći za razumevanje matematike i srodnih naučnih disciplina.
Raznovrsna naučna literatura mi je ukazala na to da se klavir kao instrument u mnogome ističe u odnosu na druge instrumente. Naravno, ovde ne želim da potcenim bilo koji instrument, već da ukažem na prednosti i lepote koje nudi klavir. Upućenijima je poznato istraživanje koje su sproveli dr Raušer (Univerzitet u Vinskosinu) i dr Šo (Univerzitet u Kaliforniji), koje se zasniva na vezi između inteligencije i muzike. Deca su bila podeljena na četiri grupe od kojih je prva svirala na klaviru/sintisajzeru, druga je išla na časove pevanja, treća imala časove na kompjuterima a četvrta grupa dece nije pohađala nikakvu dodatnu nastavu. Dobijeni su sledeći rezultati: deca koja su pohađala časove klavira/sintisajzera su za 34% bolje uradila postavljane zadatke i pokazala bolje snalaženje u prostorno - vremenskom rezonovanju. Sviranje instrumenta, konkretno klavira, je superiornije u odnosu na druge aktivnosti jer dramatično povećava apstraktno rezonovanje dece, što je kasnije od velike pomoći za razumevanje matematike i srodnih naučnih disciplina.
Pored toga što je koristan, klavir je i zanimljiv instrument. Obično se susrećem sa komentarima da se on ne može poneti na žurke ili da se na njemu ne mogu svirati moderne pesme koje se sviraju na gitari. To je sve velika zabluda. Istina je da dete ne može da ponese klavir i zadivi drugare, ali sintisajzer (klavijature) će svakako moći da ponese i da svira sve pesme koje poželi. Klavir je instrument koji podržava sviranje svih žanrova muzike, tako da detetu neće biti dosadno jer će moći da odabere ono što voli da svira i želi. Deca imaju urođenu ljubav prema muzici, vole energične ritmove i brze melodije. Ukoliko im je na časovima pružen repertoarski izbor, deca će sa ljubavlju dolaziti na časove i vežbati kod kuće. Pored sopstvenog zadovoljstva, dete koje svira klavir će razvijati koncentraciju, samodisciplinu i brzo naučiti da razlikuje desnu i levu stranu. Pri sviranju klavira aktiviraju se mnogi centru u mozgu kao što je centar za vid i govor. Istovremeno sviraju obe ruke što nije ni malo lako, a sve to utiče povoljno na rad uma i na razvijanje pažnje kod dece. Takođe, muzika razvija maštu, što je u ovom 21.veku, složićete se sa mnom, veoma zapostavljeno.
Nadam se da sam vam bar malo približila svet muzike i pomogla da se odlučite baš za časove klavira ukoliko ste imali neke nedoumice. U nekom narednom druženju opisaću kako izgleda čas klavira, šta to deca rade na časovima, kako se igramo na crnim i belim dirkama i koliko nam je zabavno na svakom času. Ovo bi trebalo da bude dovoljno da vas ubedi u moć muzike i njenu potrebu da se nađe u životu vaše dece.
No comments:
Post a Comment