Sve je više
istraživanja koja govore u korist učenja engleskog jezika kroz muziku, posebno
kada su u pitanju deca.
To je razumljivo,
jer je muzičko vokalno izražavanje prirodnije i jednostavnije nego lingvistička
vokalizacija, koja mora biti izražajnije artikulisana. Bebin način komunikacije
više podseća na pevanje nego na govor, a odrasli se tome prilagođavaju tako što
govore melodično, podižući i spuštajući tonove više nego u razgovoru sa
odraslim osobama. Istorijski gledano, ljudska komunikacija je postojala putem
muzičkih struktura pre nego govornih. Pruženi su antropološki pokazatelji
(Livingston, 1973) da su homo sapiensi komunicirali nelingvističkom
vokalizacijom bliskom pevanju mnogo ranije nego što su razvili verbalnu
komunikaciju.
Stoga se govor i jezik najlakše uče putem muzičkih formi. Deca uče kroz igru, a neke od
najranijih igara u najmlađem uzrastu deteta su u muzičkoj formi. Pesmice,
razbrajalice, tapšalice, cupaljke i igre prstićima su uvrežen način interakcije
odraslih i dece u svakom narodu, bez obzira na jezik kojim se komunicira. Kada
se uvodi nova pesma, prva veština koju dete uči je slušanje, neophodno za
razvoj govora. Kroz poetiku pesme, metroritimčka struktura jezika je zaokružena
melodijskom, dok je u radu sa grupom dece podstaknuta socijalnom i emotivnom
komponentom. Na taj način se jezičke strukture nesvesno memorišu i putem muzike
ostaju trajnije zabeležene.
Na času grupe "Bunnies", program "Musical English 1" |
Kao i za svaki
predškolski program „Melodium“ –a, ja sam kreator plana i programa, odnosno kurikuluma za „Musical English“. To
podrazumeva pripremu i organizaciju sadržaja, posebno za svaku uzrasnu grupu: pesama, muzičkih igara i
aktivnosti, kao i metodičkih uputstava za njihovu realizaciju. S obzirom da nisam
lično vodila program od početka, u startu je oslonac bio u
Oxfordovom programu „Cookie and Friends“, koji sam prilagodila „Melodium“ filozofiji
i metodama rada i u njega inkorporirala druge pesme i aktivnosti. Dakle, to
nije bio u potpunosti originalan program, kao što su to ostali (Melodium
1,2,3,4), koji sam samostalno izgradila.
Na času grupe "Pumpkins", program "Musical English 3" |
Muzička igra je u
programu „Musical English“ osnova za učenje, baš kao što je to slučaj u osnovi
pedagoškog pristupa zastupljenog u drugim „Melodium“ programima.
No comments:
Post a Comment