Protekle dve nedelje u Melodiumu su bile veoma zanimljive i bitne, kako za mene tako i za moje učenike, jer smo počeli da komponujemo. To je inicirano započetom saradnjom sa DEČJIM KULTURNIM CENTROM BEOGRAD koji organizuje festival dečjeg muzičkog stvaralaštva FEDEMUS (Deca kompozitori). Pod okriljem centra je raspisan konkurs za najbolju dečju kompoziciju, čime se afirmiše samostalno dečje muzičko stvaralaštvo. Mi smo, kao nastavnici, podstakli decu na samostalan rad i komponovanje izdvojivši vreme za one koji su bili posebno zainteresovani da se, pored muzičkih izvođača, oprobaju kao autori i kompozitori. Naravno, i pored toga, na časovima instrumenta, teorije i solfeđa podstičemo decu da budu kreativna, da se igraju notama i akordima i stvaraju svoja dela. Ipak, u ovom slučaju je postojala mala razlika, jer su deca sada dobila priliku da svoje kompozicije prikažu širem auditorijumu.
Posle uvodnog časa gde je deci objašnjeno kako treba da izgledaju kompozicije, u kojoj formi i koje dužine, zavladala je potpuna euforija. Neki učenici su već imali pripremljene kompozicije a nekima je trebala pomoć nastavnika. Moram da priznam da je i za mene ovo bio veliki izazov ali i sjajna lekcija jer sam zajedno sa učenicima učila, komponovala i uživala. Do ove nedelje sam mislila da je moj posao da deci prenesem ljubav prema klaviru i da ih dobro potkujem u tehnici i čitanju nota, ali nisam mislila da moj uticaj na njih ide dalje od toga. Sada sam shvatila da oni upijaju svaku moju reč i pokret, da se i moj afinitet prema nekim muzičkim žanrovima odražava na njihovi interesovanje i da je to sjajna osnova za stvaralaštvo.
Olivera je tako napisala kompoziciju koja nosi naslov “Jazz jutro”. Uverena sam da je to rezultat toga što smo svirale više kompozicija u jazz stilu (koji ja mnogo volim a i Olivera ga je zavolela) i deo stila je prenela na svoju kompoziciju. Naravno to su tek počeci i ubačeni jazz elementi su sitni, ali ne mogu opisati moje oduševljenje kada mi je dete od 7godina donelo tako ozbiljnu kompoziciju. Svakako da je Oliverinoj predanosti doprinelo to što kao višegodišnji učenik "Melodium"-a ima raznovrsno i bogato muzičko iskustvo. Osmogodišnja Višnja je komponovala pesmu kojoj je dala naslov “Igra”, a koja u sebi sadrži sve elemente koje smo do sada učile na časovima. Ana, koja je i ranije iskazivala želju za komponovanjem, je u početku eksperimentisala raznim stilovima, želeći da u jednoj kompoziciji iskoristi mnoštvo ranije sviranih motiva. Uz male sugestije, Anina kompozicija je počela da dobija poseban karakter i nakon nekoliko viđenja se oblikovala u simpatičan klasični komad koji je ona nazvala "Noć u operi". Nataša, koja ima 9 godina, je napisala “Zalazak sunca” sa lepom arhaičnom melodijom, komplikovanim arpeđima i motivima koji se sekventno ponavljaju.
Sagledavši na očiglednom primeru šta su sve moji đaci do sada naučili moram da priznam da to nisam očekivala. Veoma sam iznenađena da od takvih mališana dobijem tako ozbiljne kompozicije, ali sam veoma zadovoljna i ponosna što su mi dokazali suprotno. Takođe, količina donetih kompozicija mi je pokazala da je moj cilj negde ispunjen a to je da je mnogo učenika podstaknuto na stvaralaštvo, a neki su iskazali svoju individualnost i maštu. To je ono što želim da delim sa učenicima, čemu ih stalno učim i težim da od naših časova napravim lepu avanturu koju nikada neće zaboraviti.
Ostalo nam je još da pošaljemo napisane kompozicije i da čekamo rezultate, ali za mene su pobednici svi oni koji su imali hrabrosti da iskažu svoju kreativnost i sa nama podele svoja osećanja kroz kompozicije. Da bi se deca podstakla na stvaralaštvo treba ih uključiti u svet muzike, raditi sa njima, zagolicati im maštu a potom uživati u rezultatima.
No comments:
Post a Comment